• Lærere i nye roller som oversettere: Hvilket handlingsrom har de for utvikling? 

      Furu, Eli Moksnes; Skrøvset, Siw; Slettbakk, Åse (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2020-10-07)
      <p>This article contributes to considerations about the development of the teaching profession. The study focuses on teachers in new roles – teachers who practice in the school while also being responsible for school development in their subject field. The empirical material in this longitudinal study includes interviews with three groups of teachers; from the project Matematikk i nord (2007–2011), ...
    • "Lærerrollen er ikke fiks ferdig, den vil jo endres" Skolebasert kompetanseutvikling i klasseledelse: en casestudie av læreres læring på arbeidsplassen 

      Slettbakk, Åse (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2013-11-01)
      Skolebasert kompetanseutvikling er myndighetenes satsing på å styrke kvaliteten i skolen. Satsinga innebærer at skolen, med ledelsen og alle ansatte, deltar i en utviklingsprosess på egen arbeidsplass. Målet for tiltaket er todelt, det skal forbedre praksisen i klasserommet, og i tillegg utvikle skolen som organisasjon. Tiltaket er myndighetenes forsøk på å heve kvaliteten i skolen, ved å utvikle ...
    • Når vi ikke kjenner fremtiden; Scenarioer som metode for skoleutvikling? 

      Brattvoll, Morten; Rotvold, Lars Aage; Slettbakk, Åse (Chapter; Bokkapittel, 2020-12-23)
      In this chapter, we focus on how action research can help to improve learning in nationally initiated school development processes. The empirical material in this study is derived from the implementation of the national project “Ungdomstrinn i utvikling” (UiU). Through UiU, we have worked with school development in six municipalities, where we have facilitated future stories or scenarios in the ...